Suspendare activitate firmă

Daca ai o firmă a cărei activitate vrei să o întrerupi temporar trebuie să depui la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă tribunalul unde firma îşi are sediul social, o serie de documente necesare pentru înregistrarea la ONRC a acestei menţiuni. Cum poți face asta și de ce acte ai nevoie, Firma noastra de avocati iti poate acorda asistenta si/sau reprezentarea juridica necesara pentru efectuarea acestei operatiuni.

Ce înseamnă suspendarea activității firmei?

În afară de suspendarea făcută de către Fisc, sunt situații când un SRL își poate întrerupe activitatea economică, fără a-și înceta existența. Astfel, prin suspendarea activității firmei se înțelege concret încetarea activității economice a firmei pentru o perioadă limitată, solicitată de reprezentantul legal. 

Pentru cât timp se poate suspenda activitatea firmei?

Activitatea unei firme poate fi suspendată, la cerere, pentru o perioadă de maximum 3 ani. După acest timp

  • fie se reia activitatea economică
  • fie se începe procedura de închidere a firmei. 

Ce se întâmplă dacă nu alegi una din cele două opțiuni? Dacă nu faci nimic, vei începe să cumulezi amenzi pentru declarații nedepuse și impozite neachitate. În plus, ONRC poate dizolva firma din oficiu,

Ce se întâmplă cu firma pe perioada înreruperii activității?

O firmă a cărei activitate economică a fost suspendată (din oficiu, de către Fisc, sau la cerere), devine inactivă. Totuși, asta nu înseamnă că încetează să existe, ci își păstrează personalitatea juridică. Astfel, în toată perioada de suspendare, firma 

  1. nu își mai poate desfășura activitatea pentru care s-a autorizat, deci nu poate emite facturi și nu poate înregistra venituri
  2. își poate menține conturile bancare și își poate gestiona sumele deținute în cont
  3. poate încasa bani din facturile emise anterior suspendării
  4. trebuie să depună declarații pe zero
  5. își poate relua oricând activitatea prin reactivare la ONRC, fără a ține cont de perioada solicitată.

Când se face suspendarea activității firmei?

Indiferent că ai o firmă veche, sau una nouă, fără istoric, poți decide suspendarea activității pe o perioadă de maxim 3 ani. Iată care sunt două din situațiile care pot duce la suspendare activitate firmă:

  1. ai înființat o firmă, dar încă nu știi ce vrei să faci concret. În acest caz, o poți suspenda la ONRC și poți solicita regimul derogatoriu la ANAF pentru a nu depune declarațiile pe zero.
  2. ai o firmă veche, cu activitate, care a ajuns într-un impas, dar pe care nu vrei să o închizi, ci ai nevoie de timp pentru redresare. Poți solicita întreruperea activității la Registrul Comerțului pentru timpul de care ai nevoie, dar nu mai mult de 3 ani.

Cum se face?

Suspendarea activității firmei la ONRC se poate face:

  1. fizic, prin depunerea dosarului cu documentele aferente la ghișeul ONRC
  2. online, de catre firma noastra de avocati, pe baza mandatului de reprezentare

Documente necesare la suspendarea activității firmei

1. Cererea de înregistrare (original);

2. În cazul suspendării temporare a activității: declaraţia-tip pe propria răspundere (model 3 – original) din care să rezulte că persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare ori în afara acestora activităţile declarate o perioadă de maxim 3 ani;

3. În cazul reluării activității: declaraţia-tip pe propria răspundere (model 3 – original) din care să rezulte că persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate;

4. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii sau reluarea activităţii societăţilor  (original) ;

5.dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original) – detalii;

6. Dovada achitarii tarifului legal.

Firma noastra de avocati te poate reprezenta pentru efectuarea acestei operatiuni online, iar pentru a ne indeplini mandatul vom avea nevoie doar de copii de pe actele de identitate ale administratorului/administratorilor.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top