Persoanele juridice sunt entitati care se identifica prin nume si numerele unice alocate de autoritatea care le aproba infiintarea (Registrul Comertului).
Desi cu ceva timp in urma numele firmei nu era un criteriu esential de identificare (intrucat nu exista un sistem centralizat la nivelul Romaniei de evidenta a denumirilor) astfel incat aceeasi denumire putea fi inregistrata in judete diferite, in prezent rezervarea si alocarea numelui firmei nu mai poate fi facuta daca exista un nume identic sau cu suficient de multe similaritati incat sa creeze confuzie intre doua denumiri.
Modalitatea de rezervare si alocare a numelui de firma este facuta prin sistem computerizat, programul software refuzand rezervarea denumirii solicitate daca identifica denumiri identice sau similare deja rezervate.
Pe de alta parte, marca de comert reprezinta denumirea cu caracter facultativ si distinctiv sub care o persoana isi exercita activitatea. In acest fel produsele sau serviciile aflate sub marca inregistrarta se disting pe piata fata de alte produse si servicii similare, de obicei sugerand garantarea unor anumite calitati sau anumitor caracteristici care confera plus valoare fata de altele similare.
Inregistrarea marcii se face la autoritatea romana, la nivel local (Oficiul Roman pentru Inventii si Marci – OSIM) sau la autoritatile cu atributii de inregistrare si protejare a marcilor in mai multe state europene (EUIPO) sau la nivel mondial (WIPO).